Rik en Dorine around the world

Donderdag 30 juli 2009- Perhentian - finally

Donderdag 30 juli 2009

De eerste volledige dag op Perhentian Island: We zijn er geraakt: 14u op de slaaptrein, 1u met de taxi, 30min met de speedboot en EINDELIJK: het meest idylische tropishe eiland: PERHENTIAN.

Wij kozen het kleine eiland Kecil: iets goedkoper, geen luxeresorts en ideaal voor backpackers.

Toegekomen op het warmste van de dag: en daar sta je dan, met al die kilos op je rug, je hele hebben en houden tijdens de reis op het strand in de volle zon. Het is een beetje doodgaan!

Op zoek naar een slaapplaats dan maar. Na enkele 'stallen' te hebben gezien, kozen we toch voor een 'luxe'chalet met airco en zicht op zee:30 euro per nacht per kamer. Deze luxechalet omvat: geen electriciteit overdag, geen warm water, afbladderende verf in de badkamer en nergens WC-papier!

Verfrissen is dus een kwestie van schaduw opzoeken, veel drinken en CHILL!

De plaats is wel prachtig: witte stranden, azuurblauw water, palmbomen en typisch oude bootjes en vooral geen drukte!

Scuba diving en snorkling is zowat het interessantste op dit eiland.

Morgen doen we de snorkling tour of gaan we zelf het water op met een bootje, we zien wel.

Het is in elk geval genieten!

Mits een zware tropische bui en enkele varanen in onze achtertuin en gekkos in de kamer is alles hier top!