Rik en Dorine around the world

Singapore

Vandaag hebben we de eerste volledige dag Singapore erop zitten.

Singapore is ZOT: heel net, IT en electronics in combinatie met shopping malls. Ook de tegenstelling tov Little India en Chinatown is hier duidelijk aanwezig. Je kan perfect ruiken in welk district je bent als je van de metro stapt. Van het ene contrast in het andere maar steeds heel proper, wat in KL helemaal niet zo was.

- Esplanade, Botanic Gardens, Merlion (mermaid -lion, symbool van Singapore), Chinatown, Little India, ...

We hebben weer veel verkend en daar zijn onze pijnlijke voeten getuige van. Maar het is genieten en van de ene verbazing in de andere vallen!

Dinsdag 11 augustus 2009

Ondertussen zitten we terug in KL. Het Singapore-avontuur zit er ook alweer op.

Singapore is echt verbazingwekkend: een super functioneel uitgedokterd metronetwerk waar metrostations met elkaar verbonden zijn door ondergrondse shopping malls. Het leven onder de grond is even druk als het leven erboven. Bovendien bestaat elk metrostation uit 3 verdiepingen onder de grond.

Het sleutelwoord is er echt SHOPPEN. Orchard Road bestaat uit een 40-tal shopping malls die de grootte hebben van 3 keer Wijnegem bij ons. De prijzen zijn er echter dezelfde als bij ons dus echte koopjes zaten er niet in.

Wij hebben de 3 dagen afgewisseld met shoppen, eten, bezichtigen van symbolen van Singapore zoals fountain of wealth (grootste fontein ter wereld), Merlion, Raffles hotel (duurste hotel van Singapore, genoemd naar de stichter van S, Raffles)

De inwoners zijn hip en trendy en zeker en vast netjes. Een papiertje op de grond laten vallen is hier ten zeerste uit den boze. Bovendien leeft men hier echt als 1: one for all and all for one. De veiligheid is hier dan ook super!

9 augustus 2009: 44th birthday of Singapore, wat met zicht meebrengt dat er nog meer mensen op straat (en onder straat) lopen. Mooie parade op de Singapore River en een fantastisch vuurwerk.

Gisteren hebben we de vlucht van Singapore naar KL genomen en een hotelletje gezocht in Chinatown.

Zonet hebben we een ticketje geboekt naar Selangor: silverleaf monkeys, fireflies,...

Dan nog 2 dagen KL: Batu Caves, Merdeka square en laatste poging om op tijd te zijn voor de skybridge van de Petronas Twin Towers.

Tot binnenkort in Belgie!