Rik en Dorine around the world

Terug thuis :-(

Hellow,

Ondertussen zaterdag 15 augustus en terug thuis sinds gisteren. Toch wel wat last met de jetlag maar dat nemen we er graag bij.

We hebben echt een super reisje gehad en heel veel indrukken opgedaan van de Aziatische cultuur, natuur, ...

We hebben nog een daguitstapje gemaakt naar Selangor waar we heel veel aapjes hebben kunnen voederen die spontaan op je schouders en hoofd kwamen zitten. Eindelijk aapjes!!!

Ook het natuurfenomeen van de vuurvliegjes was super. 's Nachts met een heel klein bootje de rivier stroopopwaarts waar je langs deoever een spektakel kon zien van duizenden vuurvliegjes. Het lijken hopen kerstbomen waarvan de lichtjes blijven knipperen.

De laatste dagen hebben we Kuala Lumpur verder ontdekt. Er waren immers nog enkele punten die we graag wilden zien:

- Batu Caves: grote kalksteengrotten die de Hindoes tot hun geloof hadden gemaakt. Na de 272 trappen kwam je in de grotten terecht waar je een kleine tempel kon zien. Elk jaar in januari/februari komen honderden Hindoes hun geloof betuigen door fruit met haken in hun lichaam te hangen. Gezellig!!

- en uiteindelijk is het toch gelukt: we waren op tijd voor een visit aan de skybridge van de Petronas Twin Towers. Mits enkele uren aanschuiven en veel geduld stonden we er toch. Dit kan je echt niet gemist hebben als je in Kuala Lumpur bent.

Helaas zijn we de allerlaatste dag slachtoffer geworden van pickpocketing op de metro. Ons fototoestel werd gestolenen dus zijn we de fotos van de laatste 4 dagen allemaal kwijt.

Maar dit kan de reis natuurlijk niet verpesten! We hebben er echt van genoten en kijken al uit om binnen 2 maanden opnieuw de wereld te gaan verkennen!

En tochzullenweiedereen missen!

Enjoy life!