Rik en Dorine around the world

Brazilië - Rio De Janeiro

Vandaag zijn we reeds 11 dagen van huis weg, het avontuur tegemoet. Eindelijk een moment om eens neer te schrijven wat onze eerste indrukken van Brazilië zijn.

Onze reis is gestart met een weekend Londen samen met de vrienden en de mama en Jacq. Twas echt genieten! Een 'waals/fransgezinde' freak waar we voor de 2e nacht onze dormitory mee moesten delen,heeft me echter even van de wijs gebracht. Daarbij kwam ook nog het afscheid van iedereen! De traantjes hebben dus rijkelijk gevloeid! Het was een bewogen maar zalig weekend.

Na een lange reis zonder enige problemen zijn we dan maandagavond in Rio toegekomen. Ace Backpackers was een goed hostel: ontbijt, private bathroom en free wifi. Alles wat we nodig hadden dus. En toch bleven de traantjes komen. De eerste dagen is dus (in mijn geval) een kwestie van loslaten, je moet wel!

Maar éénmaal buiten het hostel, konden we Rio gaan verkennen en is het allemaal wat gemakkelijker.

Praia de Copacabana: een prachtig uitgestrekt strand waar toch een sfeer heerst van vergane glorie, de 'rich and famous' van de jaren 70 - 80 laat ons zeggen. Meng dit met een algemeen beeld van Miami Beach: joggers, rollerbladers, volley, ....

Praia de Ipanema had dan, volgens ons, toch dat tikkeltje luxe meer.

Ons hostel was ideaal gelegen. Op enkele minuten (met de lokale bus) kwamen we bij Cristo Redentor. De was ook te zien vanaf ons balkon. Cristo is het befaande Christusbeeld dat met open armen, vanop de Corcovado-berg, zijn stad Rio beschermt. Hoewel we bijna werden weggeblazen door een hevige wind, hebben we ten volle kunnen genieten van prachtige uitzichten.

Ook Paó de Açucar, de suikerbroodberg, was indrukwekkend. Met 2 kabelbanen word je naar de top van de berg gebracht en kan je genieten van het super zicht op de volledige stad Rio met al zijn disctricten en favelas: Copacabana, Ipanema, Lapa, Urca, Botafogo, ...

De bergen (Corcavado, Paó de Açucar) zijn ontstaan door erosie. Terwijl de andere bezweken onder de erosie, bleven zijn bestaan doordat zij graniet en gneisses (ofziets) bevatten.

Het zoeken naar goede voetballers voor AA Gent in Maracaná (op aanraden van de papa) is er helaas niet meer van gekomen ;-)

Hoewel we enkele regenachtige/bewolkte dagen hebben gehad in Rio, heeft dit de pret niet kunnen bederven.

Na het rio-avontuur zijn we richting zuiden getrokken, richting tropisch paradijs! ;-)

Rik en Dorine

Lynn

Hey Dorinemientje

Geniet van de mooie natuur daar en vooral, zeker veel fotootjes op facebook zetten é. Aan de hand van uw vorige fotookes kon ik deze tekst perfect volgen en mij alles levendig voorstellen!

Dikke zoenies
xxx

tEdDy nOoN

Joehoeeew, nieuws uit het buitenland! Have fun ginder, en ik wacht al vol ongeduld op (een paar) fotootjes. Of is dit geen optie? Anders kan ik wel iets fiksen op een site, laat maar weten! Groetekens X

Hannes Bral

Hey Rik en Dornie,

Geniet, beleef en ervaar alles op jullie wereldreis... t 'is once in a lifetime!!!!
En als je in hawaii bent, zeker surfen (uiteraard) én zeker ook met dolfijnen gaan zwemmen, je kan da daar vanop het strand juist zwemvliezen en een snorkel aandoen ;-)

Carpe diem en groeten,
Hannes