Rik en Dorine around the world

Brazilië - Ilha Grande

168 km ten zuiden van Rio ligt Ilha Grande - het tropisch paradijs ;-)

Vanaf het vaste land - Angro Dos Reis, een havendorpje als tussenstap naar Ilha Grande - hebben we dan ook de ferry genomen naar dat paradijs.

Alvorens de ferry op te stappen nog snel de kaartjes gepost en enkele inkopen gedaan. Wij verschieten hier soms hoe duur Brazilië kan zijn, tegen al onze verwachtingen in. De postzegels kosten het dubbele van de kaartjes en de chocolade is bijna niet te betalen. Ook binnenlandse vluchten kosten enorm veel geld!

Op zoek naar een deftig ATM en dan met de cash richting Ilha Grande: 1,5 uur met de ferry en aangekomen in de gietende regen!!! Zo tropisch zag het eiland er toen eigenlijk niet uit. Wel waren we weer een ervaring rijker.

Een klein Braziliaans madammeke stelde ons een pousada voor die we graag aangenomen hebben. 10 euro per persoon per nacht met een outdoor kitchen - zo kunnen we besparen!! We zijn een 4-tal dagen op het eiland gebleven met helaas enkele bewolkte dagen. Dat kon de pret alweer niet bederven.

Een onderschatte hiking trip door de jungle van 3 uren naar het surfstrand van Lopez Mendes heeft ons naar prachtige idyllische strandjes geleid. Op weg door de jungle kwamen we ook enkele toffe jungle-bewoners tegen: aapjes en mooie vogeltjes (die je bij ons alleen in kooitjes vindt). Uiteraard ook enkele zwervershonden maar die volgen je overal naartoe en moet je erbij nemen. Ook de slippertjes in de modder zorgden voor het plezier!! Van de 102 praias van het eiland hebben we er 9 verkend: vila abraao, pousa, praia de palmas, praia de mangues, lopez mendes, saco de céu, freguesia santana, japariz en lagoa azul. De laatste 4 met een boottrip.

Ook hebben we enkele mensen leren kennen: Nicky en James van Kenia en Steve en Deborah van Engeland. Zij keren na 14 maand onderweg naar huis terug. Met James en Nicky zetten wij onze tocht verder naar Iguaçu. We hebben beslist om zeker de Argentijnse kant te gaan verkennen - goedkoper!

Iguaçu zijn de Niagara Falls van Brazilie en liggen op het 3-landenpunt: Argentinie, Brazilie en Paraguay. Daar dichtbij vind je ook de op 1 na grootste stuwdam ter wereld.

Terwijl we nu op de ferry zitten richting mainland, schijnt de zon volop. Het Portugees geklets (waar je dus genen bal van verstaat!!!) op de achtergrond en de hoge verwachtingen van Iguaçu in het hoofd!

Tot binnenkort!

Enjoy life!

Rik en Dorine

Jensen

Hey vriendjes,

Zo te lezen gaat alles goed, bij om dit te horen.
Ik volg jullie verhalen op de voet.
Geniet er te volle van, kwou dat ik erbij was.
Hier bij ons alles goed, niks speciaal enkel werken! hé

Tot het volgende verhaal.
ciao
Jensen

karen vp

hoi,
jij mist de turnles zo te lezen niet, de kinderen misten je wel, da's normaal hé
ik moest je schrijven dat je vlug terug moest komen ;-)
maar ondertss zijn ze ook al gewend aan de nieuwe meester en vinden ze het even leuk
veel plezier nog daar en overal
veel groeten

Jürgen

Hey globetrotters!!!

Blij jullie eerste reisverhalen te kunnen lezen! De foto's zijn schitterend! Blijf ons op de hoogte houden ... 't is alvast de moeite waard! Geniet ervan met volle teugen!!! Voor mij nog 3 daagjes te werken ... en dan herfstvakantie ;-)) ... zondagavond gaan we met z'n allen stapje zetten ter voorbereiding van Julieke haar verjaardag... om de maandagmiddag met Fabian direct door te rijden naar Friesland ... weekje gaan 'onthaasten' ... Foto's volgens later!!!
Hou jullie haaks en tot schrijfs!
dikke X

Geert Mallems

dag Rik en Dorien,
door dit reisverslag is het eigenlijk alsof we een beetje mogen meereizen.
De regenbuien, daar passen we voor; maar ieder zonnestraaltje is mooi meegenomen!
Groeten uit De Weg-Wijzer

Nicole de Bock

vind het super dat ik de reisbelevenissen van mijn sportcollega op de voet kan volgen.
Geniet ervan samen met Dorine, want volgend jaar zit je ook weer kijkwijzers in te vullen in je turnles, zoals ik momenteel aan het doen ben.
Maar volgende week kunnen we ook even stoom aflaten tijdens onze herfstvakantie
vele sportieve groetjes,
Nicole

Chris De Clippeleire

Hallo Rik en Dorien

Echt tof dat we kunnen meegenieten van jullie fantastische belevenissen daar... ver weg van de dagelijkse sleur... geniet ervan met volle teugen...
't Beste!

Kristien baert

Dag wereldreizigers,
Net op het moment dat wij ons op school afvroegen : "Hoe zou het met Rik gaan? Waar zou hij ergens zitten?", kregen we de mail via onze directeur doorgestuurd. Leuk dat we jullie reis nu ook kunnen meevolgen. Mijn dochters vinden het ongelooflijk en megatof wat jullie nu ondernemen : ze vinden dat we dat ook eens moeten doen...
Geniet tenvolle van jullie reis, je mag af en toe ook eens aan ons denken. (Hier wordt hard gewerkt!)
Adios, Kristien

benny en liliane

Rik en Dorine,
leuk om jullie reisverhalen te lezen, het geeft ons aangename herinneringen
dikke kus