Rik en Dorine around the world

Foz de Iguaçu - deel 2

Helaas viel zaterdag letterlijk in het water. Wat een onweer!! Electriciteit hele dag uitgevallen!

In de namiddag was het weer een beetje beter en trokken we richting stadje Puerto Iguazu. Daar werd het duidelijk: verschillende bomen omver op de electriciteitsleidingen.

Na een hevige samba-avond in het hostel, bedje in en op naar de laatste dag. We doen de stuwdam Itaipú en chillen aan het zwembad. Maar we kregen al snel spijt van die beslissing. Itaipú was indrukwekkend maar niet echt veel vergeleken met de watervallen 'cataratas'. Dus besloten we toch de Braziliaanse kant ookte gaan bekijken.

Slechts 20% van de falls bevinden zich in Brazilië, de andere 80% in Argentinië. Toch kreeg je vanuit Brazilië een prachtig overzicht en zag je de 'devil's troat' of 'garganta del diablo'. Maar no regrets ondanks dat we toch veel geld hadden gespendeerd die dag. Nog even de laatste beelden van de cataratas in ons opgenomen, een diepe zucht en richting hostel om afscheid te nemen van de Hollandertjes. Zij nemen de bus richting Buenos Aires. Ook James en Nikkie gaan die richting uit. Van hen namen we deze ochtend afscheid. Het was echt leuk om met hen samen te reizen!

Nu zitten we op het vliegtuig van Iguaçu naar Fortaleza: 2 tussenstops,maar dat is reizen he. Heading for more beaches, samba, ...