Rik en Dorine around the world

Fortaleza - Cumbuco

Lieve vrienden en familie,

Vandaag zijn we al de 2e dag in Jericoacoara maar laten we eerst even terugblikken op Fortaleza. Na een 8-tal uren reizen en verschillende tussenstops, is alles goed verlopen en zijn we doodmoe toegekomen op de luchthaven. Vandaar namen we de taxi naar Ceara Backpackers.

Fortaleza is opnieuw een grootstad met 3 miljoen inwoners, wat zich ook snel laat blijken: overal graffiti, daklozen, zwerfvuil, ... Ons hostel had ook een dubbele duur met code. Volgens ons zegt dit ook genoeg ;-) De dame van het hostel, met een kindje van 1,5 jaar, maakte ons snel duidelijk dat Fortaleza niet de ideale plaats is om kinderen op te voeden: drugs, geweld, criminaliteit, zwanger op 12-jarige leeftijd, ... Maar dan langs de andere kant geen slecht woord over Brazilië. Wat voelden wij ons goed in Fortaleza ;-))

De eerste 2 dagen hebben we vooral verkend. Te voet een 6-tal km. De winkelstraat en de shopping centra nabij Beira Mar zijn 'veilig' gebied en de beste manier om tot aan het strand van Beira Mar te geraken. De hoge temperaturen zorgden ervoor dat die 6km enorm lastig waren! Even een kokosnoot ter verfrissing en de airco opzoeken in de shoppingcentra. Het contrast met de tropische temperaturen is wel groot als je binnen reeds de kerstbomen, 3 koningen, kindje Jezus en den ezel ziet staan.

Het centrum bestaat uit 3 'city beaches': Praia de Iracema, Beira Mar en Praia do Futuro. Dit laatste strand was enkel met de bus te bereiken aangezien er een favela (sloppenwijk) doorkruist moest worden.

Fortaleza zelf was naar onze mening eerder een tussenstop naar Jericoacoara, om de was te laten doen, wat administratie te regelen en terug te vertrekken.

De laatste dag voor vertrek, zijn we een dagje naar Cumbuco geweest, 35 km van Fortaleza. Duidelijk veel netter en hét kitesurfparadijs. Er was net de Cumbuco kitesurfshow: internationale kiters (wij zagen het onderdeel kiteloop), vollen bak muziek en de echte surfersfeer. Dit was een ideale afsluiter om dan het avontuur te gaan opzoeken in Jericoacoara.

We'll keep you informed.

Enjoy life!

Rik en Dorine

Maja

Hey Dorine en Rik
Blijkbaar hebben jullie er al een prachtige reis op zitten. En het is nog maar begonnen...

Nog veel plezier, denk af en toe aan ons - in dit druilerige Belgenland - en ENJOY !!!

Groetjes

Maja xxx

Roberto

Wij Willen nog videos!!!!!
;)