Rik en Dorine around the world

Brazilië - Morro Branco/Canoa Quebrada

We zijn slechts enkele dagen in Morro Branco en Canoa Quebrada gebleven. De meeste reizigers trekken richting Canoa Quebrada om van daaruit (of vanuit Fortaleza) een daguitstap te maken naar Morro Branco. Dat is heel goed te begrijpen aangezien er niet veel te beleven valt. Wij kwamen 's ochtends aan en voelden ons in een slaperig vissersdorpje.

De eerste nacht verbleven we, naar ons mening, in een 'spookhotel'. Het hotel had een 50-tal kamers waarvan er slechts 2 bezet waren. Het enige gedekte tafeltje in de openlucht-ontbijtzaal was voor ons gereserveerd. Toch een beetje creepy vond ik...

Op het strand 10 hutjes en welgeteld 2 pousadas in het dorpje maar de prachtige kustlijn met de bekende grote kliffen maken veel goed! Die kliffen zijn beschermd gebied en je ziet er bijna niemand lopen. Met zonsondergang is het dan ook ultieme rust en stilte.

Na het avontuur in het 'spookhotel' hebben we toch geopteerd voor de andere pousada in het dorpje: 'Itibu'. Deze had een prachtig zwembad met uitzicht op de zee. We besloten dus extra chill-dagen in te lassen tussen de plaatselijke bevolking.

Na de batterijtjes te hebben opgeladen in Morro Branco en te hebben genoten van de rust, trokken we verder richting Canoa Quebrada enkele uurtjes verderop. Een leuk dorpje aan zee! We arriveerden in het midden van de week wat de rustigste periode is. Er is 1 centrale straat 'Broadway' met een netwerk van kleine zandweggetjes rondom. De plaatselijke bar 'Caverna' heeft ons veel Caipirinha-plezier bezorgd (Rik bleef maar bestellen).Daar vertelden enkele reizigers ons veelbelovende verhalen over Pipa, een stranddorpje een 6-tal uren verderop. Dit dorpje ligt op onze weg richting Recife waar we maandag 23 november het vliegtuig nemen naar Costa Rica. De keuze was moeilijk aangezien dit ons laatste 'uitgaansweekend' in Brazilië is. Toch besloten we, na slechts 2 dagen Canoa, om reeds naar Pipa te vertrekken en daar het weekend door te brengen.

Zo gezegd, zo gedaan... Met een Caipirinha-kater stapten we de bus op richting Natal om van daaruit een andere bus richting Pipa te nemen.

Tot binnenkort!

Enjoy Caipirinha!

Rik en Dorine

Mama

Rik ik zit al te bibberen bij het lezen van je verhaal,gelukkig is alles goed afgelopen, ik denk dat ik
geen oog zou dichtdoen. Informeer volgende keer
maar beter.In Wachtebeke is alles OK . Het gaat jullie
verder goed.
Ps. Vake denkt veel aan jullie en dikwijl met een traan.

jurgen

Hey vrienden!!!!

Leuke verhalen, leuke foto's ... wat een reis!!!! Ben eens beginnen kijken wanneer het mij best zou passen om jullie een bezoekje te komen brengen ;-)) De kerstvakantie is beetje te vroeg ... dus ik zou opteren om tijdens de Paasvakantie langs te komen. Wss zijn jullie dan in Thailand ... lijkt me super, als dat voor jullie past natuurlijk é! Zou knn vertrekken op vrijdag 2 april en terugkeren op vrijdag 16 april. De prijzen voor een vlucht vallen nu zéér goed mee ... dus 't is kwestie van niet te lang te wachten om te boeken.
Geniet er ondertussen met volle teugen van!!!
Jürgen xxx