Rik en Dorine around the world

Costa Rica - San Jose - stressy

Maandag 23 november, vandaag laten we het zalige, warme Brazilië achter en gaan we het avontuur gaan opzoeken in Costa Rica. Onze vlucht vertrekt om 11u30 vanuit Recife.

Ik was al vroeg uit de veren om onze was nog net op tijd te kunnen bemachtigen van het madammeke van de keuken! Oef, hurry hurry, snel onze rugzak klaar'proppen', ontbijten en met de taxi, door het drukke verkeer, naar de luchthaven van Recife.

Mooi op tijd! We sluitende korte rij voor de checkin aan. Wat werken die mensen van American Airlines traag! Een half uur moeten wachten met slechts 4 mensen voor ons! Hun obligate 'security'procedure waar ze de mensen standaard vragen aframmelen zal er misschien wel voor iets tussen zitten. Maar enfin, eindelijk was het ons beurt. Elk apart inchecken aangezien we geen familie zijn! Those are the rules...

Maar helaas, geen Rik en Dorine te vinden op de vlucht! We hadden onze vlucht gewijzigd van 2 dec naar 23 nov maar ondanks de bevestiging bleek dit niet in orde. Even checken aan een andere balie van American Airlines: 'No, you're not on the flight. I'll call the central office of American Airlines'. En zo liet ze ons daar maar wachten. De minuten tikten voorbij en na 1,5 uur vertelde ze ons doodleuk dat onze namen ook daar niet terug te vinden waren. ' No, they can't find your names. But within 20 minutes we will have to close the checkin!'

Na 2 uren kalm te blijven, werd dit nu toch wat moeilijker! Ik heb het madammeke van American Airlines toch eens goed afgesnauwd! Het kan maar opluchten hé ;-) Ze raadde ons aan om ons agentschap te bellen zodat zij nieuwe gegevens konden doorsturen. Ondertussen hadden we nog 10 minuten. We renden de trappen op richting internetcafé, snel het nummer opgezocht van Kilroy en even gebeld. Volgens hen zou alles ok moeten zijn maar laten we het nummer even opnieuw doorgeven aan American Airlines.

Opnieuwlopen naar de balie van American Airlines maar nog steeds geen namen van Rik en Dorine in de computer. We zagen de vlucht al aan onze neus letterlijk voorbijvliegen ;-) We vertelden het madammeke het computersysteem steeds te sluiten en opnieuw te starten zodat er updates konden gebeuren! En ja, na 5 min verschenen onze namen! Ik kan je zeggen dat op zo'n moment elke minuut van belang is! Ze belde de checkin om nog even op ons te wachten en na enkele uren zwaar stressen, waren we mooi ingecheckt! Oef!! De vlucht vertrok uiteindelijk met een half uur vertraging, geen idee wat de oorzaak daar van zou kunnen geweest zijn!!!???

Tussenstop in Miami na 8 uren vliegen. In het donker toegekomen. Das echt waaw als je die lichtjes in dat dambordpatroon vanuit de lucht ziet! super!

Op naar immigratie: 'Can I see your STA registration form please?' Rik en ik keken elkaar aan, shit, dat zijn we vergeten!! Om de USA binnen te mogen moet je enkele dagen op voorhand online toestemming vragen. Euhm... even vergeten. We probeerden onze charmes naar boven te halen maar het lukte uiteindelijk met wat medelijden op te wekken 'We thought this wasn't necessary if you are only in transit...'' Maar hij liet ons, gelukkig, toch door! De 2e vlucht van 3 uren hebben we, zonder problemen, overleefd en 's avonds 21u30 plaatselijke tijd, kwamen we dan toch uiteindelijk toe in San Jose! Dat was me het vluchtje wel! En nu..... ontstressen....!!!

Greetz

Rik en Dorine

Lynn

Ocharme, maar ik kan mij voorstellen als gij een sip gezichtje trekt dat ze u vlug doorlaten ze!
spannend..... :-)
xxx

Mama

Rik ik kan mij de spanning op je gezicht al voorstellen.Ik zou haast een hartinfackt krijgen van al die onverwachte dingen. Maar ja, dat hoort ook bij het avontuur.Gelukkig weer een goede afloop en weer wat bijgeleerd.Geniet verder van het prachtige Costa Rica in alle rust en met het aangename gezelschap van je lieve Dorine.