Rik en Dorine around the world

Costa Rica - Grecia/Poás vulkaan

Vandaag zijn we reeds donderdag 26 november. Na onze aankomst in San Jose afgelopen maandag, hebben we daar slechts 1 nacht doorgebracht. Tanquilo Backpackers: een muffe kamer met enkel een bed en een afgeleefde gedeelde badkamer! Vlug wegwezen daar!

Dinsdagochtend vertrokken we als de bliksem! We gingen richting Grecia, een dorpje op een uurtje rijden met de bus van San Jose en op 20 minuten van de vulkaan Poás. De naam van het hostel waren we echter vergeten. Daar sta je dan, aan het busstation en niet weten waar naartoe. Maar gelukkig konden we de naam van het hostel opzoeken op internet! In het park van het dorpje had je zomaar free wifi!!! In het park!!!! Ok, gevonden, Mangifera was de naam van het hostel. De betekenis: dewetenschappelijke naam voor mangoboom aangeziener in het parkje voor het hostel heel wat stonden. Het was een zalig hostel! Net geopend en we waren de eerste echte klanten! Het hostel voor ons alleen maar we werden enorm in de watten gelegd!

Dinsdaghadden we de intentie met de bus naar de vulkaan te gaanom dit op een echte backpackers-wijze, zo goedkoop mogelijk te doen! Maar helaas, de bus rijdt niet tot daar!De eigenaar van het hostel, Marco, ne jonge gast, bood ons aan om samen met een vriend van hem te gaan. Zo gezegd, zo gedaan! Oscar washeel goed gezelschap en gaf ons enorm veel tips en informatie over Costa Rica!

De Poás vulkaan heeft een hoogte van 2700m en de krater heeft een diameter van 1,5km. Dat is 1 van de vulkanen met de grootste krater ter wereld! De laatste uitbarsting was in 1954 maar sindsdien blijft hij actief. Begin januari 2009 hebben ze een enorme aardbeving gehad rond de vulkaan waar je de schade nog van kon zien.

Het parque nacionalopent om 8uen we waren bij de eerste bezoekers! 's Morgens vroeg heb je het beste zicht, de wolken komen pas binnen rond 10u. We kwamen aan de ingang van het park en na een 10-tal minuten lopen, roken we reeds de zwaveldampen!! Het was echt indrukwekkend!Een prachtig zicht en inderdaad zonder wolken! Er was nauwelijks een bezoeker te bespeuren zo vroeg, het was er muisstil, enkel het geluid van de zwaveldampen die opstegen uit de krater... Je zou voor minder stil worden ;-) Ik denk datwe daar toch een uur hebben staan kijken. Gewoon kijken, genieten en de beelden in je opnemen....

Nadien maakten we nog een wandeling door het regenwoud rondom die ons naar het meer 'lago de botos' bracht. Dat meer was de 1e krater van de vulkaan die nu volledig inactief is. Wel bevinden er zich nog zuren in het water dus leven er enkel wat micro-organismen en algen. Na de wandeling zat ons bezoek erop. Maar toch wou ik nog even de krater, voor de laatste keer, zien. Het is echt zoooo mooi en indrukwekkend! Zeker een aanrader als je in Costa Rica bent.

's Avonds hebben we een zalige gitaarsessie gehad met Oscar en Marco! Wat was Rik blij na bijna 7 weken eens opnieuw een gitaar in handen te hebben! Hij en Oscar en Marco lieten hun kunsten zien, en ik, ik genoot met een biertje 'Imperial' in de hand ;-)

Wat een sfeer, rust, gastvrijheid en natuur! Costa Rica belooft de moeite te worden!

Morgen trekken we verder richting Monteverde, het bekendste nevelwoud van Costa Rica waar je kan paardrijden, canopy tours, hiking, ...

We'll keep you informed!

Enjoy life!

Rik en Dorine

Roberto

jeeehaaaa!! onze tickets zijn geboekt!! nog 3 maandjes en wijle zitten daar ook! wij doen daar trouwens die canapeee tour! brrrrrrrrrr hoogte vrees..... ;)

Peter

Leuk die gitaar sessie.
Ik ken Oscar goed en heb ook met hem gemusiceerd. Geweldig.
Hoe zijn jullie bij hem terecht gekomen?