Rik en Dorine around the world

Australië - Sydney

Na Oahu namen we opnieuw afscheid van de mama en Jacq en vertrokken we 'down under' met Sydney als bestemming. We vlogen 10 uren en kwamen 21 uren verder uit. Echt bizar, we vlogen over de daggrens en verloren zo 1 volledige dag. Even in de toekomst gevlogen.

Na een weekje Sydney kunnen we wel besluiten dat het een hele nette, hippe en jonge stad is met een hele West-Europese levensstandaard. Op bijna elke hoek van de straat was er wel een hip café of loungebar waar opgeklede zakenlui hun glaasje na het werk gingen drinken. Het deed ons enorm veel aan thuis denken!

Onze verkenning startte in Darling Harbour, één van de havens in Sydney met restaurantjes, bars, shoppingmalls, ... Daar staat ook het grootste IMAX-scherm ter wereld waar we de film Avator in 3D hebben gezien. Super! Echt de moeite!

In Sydney zijn goede wandelschoenen een must. Je kan er dagenlang rondwandelen van de ene buurt in de andere. Van Darling Harbour kwamen we terecht in 'The Rocks' waar we de wekelijkse avondmarkt meepikten. Net zoals de Gentse Feesten: in de zon, iets eten van een kraampje en genieten van een concertje in openlucht.

En uiteraard is er ook Sydney Harbour met de alombekende Opera House, wereldbefaamd door zijn architectuur en prachtige vormgeving. Op de achtergrond zie je dan de Harbour Bridge die zorgt voor een 'stunning view'.

De botanische tuinen zorgen voor de groene long van de megastad. Het is er echt genieten van de rust in al die drukte rondom. Daar werden we verrast door de enorme hoeveelheid grote vleermuizen en mooie witte papegaaien (die met die gele kuif).

Er is altijd wel iets te beleven: mensen zijn er enorm sportief dus een rondje lopen is altijd een optie. Op verschillende plaatsen is er een openluchtcinema en vooral veel bars en een supersfeer.

Ook hebben we even het bekendste strand van Sydney opgezocht nl. Bondi Beach. Bij ons bekend van de 'lifeguard' programma's op TV. Heel speciaal is het niet maar er waren inderdaad opnames aan de gang. Net zoals op Miami Beach zie je de mensen er vooral sporten en showen.

De laatste dag namen we een stapje terug uit de drukte en namen we de trein richting The Blue Mountains. Fantastische rotsformaties, wandelingen, ... Dat hadden we althans gehoord want na 2 uur op de trein en een flinke wandeling zagen we helemaal niets: mist en regen!!!! Helaas!

Hoewel we gedurende onze week in Sydney geregeld onze regenjas moesten bovenhalen, was het zeker genieten. Een feestje in Sydney met vrienden en familie zouden we top vinden. Maar breng dan een dikke portefeuille mee want de prijzen zijn er enorm (4 dollar voor een klein flesje water van een halve liter, 7 dollar voor een pintje en 9 dollar voor een glas wijn!).

Nu gaan we een maand 1 worden met de natuur in Nieuw-Zeeland.

Greetz mate!

Rik en Dorine

roberto

wij hebben avator ook gezien in 3D
natuurlijk niet op imax.... fantatische fantasie film heej!!

Thierry

Indeed mates, die film is een must!
Amuseer jullie maar verder, bring on those beautiful pictures :D
x